Tag Archives: sabah 8 akşam 5

İtalya’ya Geldim

Napıyonuz? Siz memleketi kurtaradurun ben bırakıp İtalya’ya geldim. Gezi blogum olduğu için de bir şeyler yazayım dedim.

Lecco diye bir şehirdeyim şimdi. Ağustos’a kadar da buradayım. Gündüzleri sabah 8 akşam 5 çalışıyorum. Akşamları da Lecco’da yapacak hiçbir şey olmadığı için öyle mal mal yürüyorum. Lecco dediğimiz yerin müthiş bir doğası var. Önümde göller, ırmaklar falan arkamda desen Alp Dağları’nın başlangıcı… (Buradakiler de Pre Alpi diyorlar) Geleli bir hafta oldu, bir haftadır işten çıkıp, göl kenarında yürüyorum işte. Burada herkes köpek gibi spor yapıyor. En sevdikleri sporlar sırasıyla bisiklet, koşu, kano ve dağcılık sanırım. Bisiklete nasıl biniyorlar anlatamam. 100 yaşında dedeler altlarında kumaş pantolon, üstleri çıplak vızır vızır geziyor. Gençlerin de hepsi Tour de France’a katılmış gibi tam takımı çekmiş mayosu, taytı, kilitli ayakkabısı, altlarında Cippoliniler, Specializedlar, Trekler yaldır yaldır geziyorlar. İlk geldiğim gün gece kıyafetiyle, yüksek topuklusuyla bisiklete binen bir kadın bile gördüm… Onun haricinde bayağı koşan var işte. Ben de öküz gibi yediğim için arada bir koşuyorum. 10 dakika sonra tıkanıp yürüyerek otele dönüyorum.

Bugün benim doğum günüm. Otel odasında oturmuş, İstanbul’la ilgili gaz gaz videolar izliyorum. Normalde odada oturmuyorum. Bir tane balkonum var kocaman göl manzaralı, arkada da verandam var dağ manzaralı ikisinden birinde otururum ama bu gece hava yağmurlu. İnsan doğum gününde tek başına oturunca biraz keyifsiz oluyor. Keyifisiz yazıyorum o yüzden.

Neyse yediklerimden bahsedeyim. Dur önce teker teker sayayım neler yedim.

Pizza: Geldiğim günden beri 10 çeşit falan yemişimdir. Hepsi ayrı güzel. İlk geldiğim gece bir pizzacı bulup mantarlı pizza söyledim. İlk lokmamda “Tamam hacı” dedim “Buraya yerleşilir”. Nasıl yerleşirim hesapları yaparken karnım doyunca fikrim değişti ama ilk lokmada ciddi kararlıydım. Oturduğum yerden sağa sola bakıp evlenecek bir kız arıyordum.

Lazanya: Kıymalısının çok bir olayı yok. Yani var gayet güzel de asıl lazanya o değilmiş yıllardır kendimizi kandırmışız. Bunun sebzeli olanı var. Vejetaryen lazanyası. ALLAHIM SANA GELİYORUM dedirtiyor insana. Üzerine parmesan dökünce bir de… Ağır yemek sevenler varsa aranızda iskender miskender hikaye bakın gerçekten. Etsiz bir yemeği etlisine tercih edeceğimi düşünmezdim ama böyle oldu. İşin fenası restoranda yemedim ben bu yemeği. Restoranda yesem kapılarında köpek olurdum ama evde yedim ve bir daha o kadar güzel bir şey yiyebilecek miyim bilmiyorum 😦

Spagetti: Penne al pesto (hani yeşil yeşil olan. üzerine parmesan dökülüyor on üzerinden dokuz). Spaghetti alla vongole (Vongole yani midye. Fena değil on üzerinden yedi) Bu ikisinden başka denemedim. Denersem yazarım.

Parmesan desen zaten seks.

Neyse sıkıldım, başka şeyler de yedim de anlatacak pek bir şey yok.  Aslında var Milano’da sergi gezdim güzeldi bir de dün Cenova’da gençlik Orhan Gencebay dinleyip kolbastı yapıyordu. Onun videosu var koyarım bir ara çok garip.

Reklamlar
Etiketler , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Reklamlar